سیگار

اثرات سیگار:)


-افزایش سرعت و دقت در فعالیت‌های نیازمند پردازش سریع اطلاعات. این تأثیر هم در هنگام سیگار کشیدن و هم مصرف خوراکی نیکوتین مشاهده شده‌است.
-بهبود عملکرد سیستم حرکتی بدن
-سیگاریها بطور معمول از غیر سیگاری‌ها لاغرترند، حتی با وجود کالری‌های بیشتری که تغذیه می‌کنند.




بقیه در ادامه مطلب

اثرات سیگار:)


-افزایش سرعت و دقت در فعالیت‌های نیازمند پردازش سریع اطلاعات. این تأثیر هم در هنگام سیگار کشیدن و هم مصرف خوراکی نیکوتین مشاهده شده‌است.
-بهبود عملکرد سیستم حرکتی بدن
-سیگاریها بطور معمول از غیر سیگاری‌ها لاغرترند، حتی با وجود کالری‌های بیشتری که تغذیه می‌کنند.


-سیگاریها کمتر در معرض ابتلاء به لخته‌های خونی در رگ‌ها پس از عملهای جراحی سنگین، هستند.


ویکی پدیا


-یشتر تحقیقات نشان داده فشار خون بالا، در میان سیگاریها کمتر از غیر سیگاریها شایع است. این موضوع احتمالاً به دلیل وزن کمتر افراد سیگاری است چرا که فشار خون ارتباط مستقیم با وزن بدن دارد. با این حال بیماران مبتلا به فشار خون بالا بایستی از سیگار پرهیز کنند چون سیگار در آن‌ها احتمال بروز مشکلات قلبی ثانویه و اختلالات کلیوی را افزایش می‌دهد.
-خونریزی پس از زایمان در سیگاریها کمتر دیده شده.
-گلبولهای قرمز در خون سیگاریها حاوی مقادیر بیشتر گلوتاتیون و Catalase هستند و ریه‌ها را در برابر متابولیست O2 یا دی اکسید بهتر محافظت می‌کنند.
-سیگار کشیدن در برابر بیماری پارکینسون از شما محافظت می‌کند.
-زخمهای گوارشی در بین سیگاریها کمتر شایع بوده و معمولاً بعد از ترک سیگار بوجود می آید و یا بیشتر میشود.
-خطر ابتلاء به زخم روده در بین غیر سیگاریها و کسانی که سیگار را ترک کرده اند بیشتر است.
-فشار خون و خونریزی پس از وضع حمل در سیگاریها کمتر است.
-سیگار کشیدن موجب اثر محافظتی در برابر مشکلات سیستم ایمنی در بین کارگران معدن میشود.
-در استرالیا تحقیقات نشان داده که 91.8% کسانی که هرگز سیگار نکشیدند، ابتلاء به بیماری‌های بلند مدت را گزارش کردند. در حالی که این عدد در بین سیگاریها 89.0% بود. وقتی که عامل سن و سال را در نظر بگیریم، تعداد بیشتری از غیر سیگاریها به یک یا بیشتر از یک بیماری بلند مدت اشاره کردند. و وقتی تعداد سالهای مصرف سیگار را هم در نظر بگیریم، کسانی که سیگار را ترک کردند بیشتر از بقیه در معرض ابتلاء به بیماریهای مزمن بودند. نمونه‌گیریهای محققان استرالیایی در خصوص موارد دیگر نشان داد که در بین افراد بالای 45 سال 6.0% از سیگاریها به بیماریهای قلبی دچار هستند. این عدد در بین غیر سیگاریها 6.7% و در بین کسانی که سیگار را ترک کرده بودند 11.4% بود. همچنین تحقیقات فوق نشان داد که آمار ابتلا به فشار خون در سنین بالای 45 سال برای سیگاریها 11.3% و برای کسانی که سیگار را ترک کرده بودند 27.0% و برای غیر سیگاریها 29.0% می‌باشد و نیز در تحقیقات فوق مشخص شد که 38.9% از سیگاریها دچار اضافه وزن هستند و کسانی که سیگار را ترک کردند 49.5% و غیر سیگاریها 44.1% .
-اکثر افراد مبتلا به شیزوفرنی سیگاری هستند. و بسیاری از آن‌ها برای بهبود قوای شناختی خود سیگار می‌کشند. به نظر می‌رسد سیگار در این بیماران به بهبود برخی اختلالات حافظه، توجه و سامان‌دهی فکر کمک می‌کند در حالی که که داروهای مرسوم اسکیزوفرنی اثر مثبتی بر روی این مشکلات شایع بیماران اسکیزوفرنیک ندارند. سازوکار اثرگذاری نیکوتین بر سیستم شناختی مغز مشخص نشده اما دانشمندان معتقدند نیکوتین توانایی مغز را برای کنار کذاشتن محرک‌های بیرونی غیرمطلوب و در نتیجه ایجاد تمرکز بالا می‌برد. البته با حساسیت‌زدایی از گیرنده‌های دریافت نیکوتین در مغز این اثر به تدریج از بین رفته و اعتیاد به نیکوتین جای آن را می‌گیرد. در نتیجه این اثر کوتاه‌مدت است و در مجموع برای سلامتی بدن زیان‌آور. برای بهبود قوای شناختی مغز محققان ترکیبات شیمیایی تازه کشف شده‌ای را که بر روی گیرنده‌های نیکوتینی فعالیت می‌کنند بر افراد مبتلا به اسکیزوفرنی، آلزایمر و اختلال بیش‌فعالی آزمایش کرده‌اند

نظرات 1 + ارسال نظر
ویروس یکشنبه 4 دی 1390 ساعت 18:48 http://DataBus.BlogSky.com


دلتنگی
نه با قلم نوشته می شود ،
نه با دکمه های سرد کیبرد ....
دلتنگی را با
اشک می نویسند !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد